lauantai 21. helmikuuta 2015

Meille riittää kaksi


Eilinen oli odotettu päivä. Pääsin nimittäin lopullisesti eroon minipillereistä ym ehkäisyn käytöstä koska nyt on piuhat pistetty kiinni. Olen syönyt pillereitä niin yhdistelmiä kuin minipillereitäkin pitkään. Toki nyt on viime vuosina ollut raskaudet mutta sitä ennen olen syönyt pitkiäkin aikoja putkeen. Onhan noissa minipillereissä ollut omat etunsa kuten kuukautisten pois jääminen mutta kyseessä on kuitenkin hormoonivalmiste josta halusin päästä eroon. Ystäväpiirissä on ollut tapauksia joissa on nähty pahimman kautta mitä pillerit voi aiheuttaa, joten jos on muukin vaihtoehto olemassa niin mieluummin otan sen.  Samuelin syntymän jälkeen mietittiin, että heti kun vain on mahdollista niin menen sterilisaatioon. Eilen oli se päivä kun toimenpiteessä vihdoin olin. 

Olen saanut kuulla lähes tulkoon kaikilta joille sterilisaatiosta kerroin,että miksi sinä menet etkä miehesi.  Tähän on yksiselitteinen vastaus: koska  halusin mennä siihen itse. Olisi mieskin siihen suostunut mutta tiedän,että jos miehen laittaa jotain tekemään niin se kestää ja kestää.  Ihmetyksen aihe oli myös se,että miksi menen koska olen vielä niin nuori. Entä jos eroan ja haluankin joskus uuden miehen kanssa lapsia? En halua enkä usko eroavani. Erotilastot joo on huipussaan mutta tarkoittaako se, että pitää epäillä kaikkien kavereidenkin eroavan. Pitääkö myös haluta lisää lapsia jos eroaa? Onko se mukamas joku sääntö? Ja sanottakoon vielä, että jos nyt tämän ikäisenä eroaisi niin aika vaikeaa tulisi olemaan löytää mies jolla ei lapsia olisi entuudestaan ellei puumaksi ala.;)

Eilen sitten menin Tyksiin aamulla 9 aikoihin ja pois pääsin kolmen aikoihin. Olo oli ihan kamala mutta ajattelin ettei siellä myöskään parane niin halusin lähteä kotiin. Toimenpide oli nopea about 20 minuuttia mutta siitä "koomasta" herääminen olikin vaikeampaa. Olin heräämössä niin kipeä,että oli pakko pyytää lisää kipulääkettä. Yhteen asti olin osastolla tosi väsynyt mutta kehoitettiin nousemaan vessaan ja syömään. Kävin pöydän ääressä ja koitin juoda mehua mutta oli niin pahaolo,että vessan kautta takaisin sänkyyn. Sain pahoinvointilääkettä ja lepäsin tunnin kunnes soitin miehen hakemaan.  Kotona kipu yltyi mutta missän vaiheessa ei sattunut vatsaan vaan yläreisiin. En oikein tiedä mistä moinen kipu johtui mutta tuntui ihan jälkisupistuksilta. Kun kipu oli pahimmillaan ja olin ottanut Burana 600mg x3 ja Panacod x2 illan aikana niin aloin miettimään oliko tämä kipu verrattavissa synnytykseen. Kipulääkkeitä en uskaltanut ottaa lisää joten lämmitin vehnätyynyjä.  Kaikesta lääkemäärästä huolimatta lämpöäkin oli 37,5.  Voinen sanoa suoraan,että olo oli helvetillinen, mutta kaiketi vaivan arvoista. Tänään aamulla olo oli parempi ja otin Buranan lähinnä ennaltaehkäisevästi. Olen saanut vähän jo touhuttuakin mutta pyrkinyt ottamaan rauhallisesti.

Meidän lapsiluku on täysi. Olen tyytyväinen,että menin toimenpiteeseen ja kaikki on nyt ohi. Olen onnellinen, että minulla on nämä kaksi pikku apinaa enkä haluaisi lisää.:) 




2 kommenttia:

  1. Kiinnostava postaus, juuri sattumalta eilen pohdin tätä samaa asiaa. Minulle tulee 40 täyteen syksyllä ja jo parin vuoden ajan olen ollut enemmän tai vähemmän varma, että kolmatta lasta meille ei tule. Sen sijaan meille tulee koiranpentu syksyllä, onpahan siinä sitten hellittävää ja kasvatettavaa.
    Tehtiinkö sinulle sterilisaatio Essure-menetelmällä vai perinteisellä? Essurenhan pitäisi olla aika vaivaton ja nopea toimenpide... Sen itse haluaisin sitten parin vuoden kuluttua, kun nykyinen kuparikierukka on tullut tiensä päähän. Sitten 42-vuotiaana en taatusti halua enää iltatähteä.
    Minä ajattelin itselleni sterilisaatiota enkä miehelleni. Eihän sitä tiedä, jos vaikka minule tapahtuisi jotain. Silloin en olisi sulkenut pois mieheltä mahdollisuutta "uuteen onneen".
    Suurkiitos superkiinnostavasta blogistasi! Eksyin tänne vasta tänään mutta olen ahminut jo useamman postauksen ja liityin oitis lukijaksi.
    Hyvää viikonlopun jatkoa, toivottavasti voit jo paremmin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle tehtiin perinteisellä menetelmällä koska olen kuullut,että Essure olisi aika epävarma loppujen lopuksi. Siinä joutuu myös vielä toimenpiteen jälkeen 3 kuukauden ajan käyttämään muuta ehkäisyä eli ei toimi heti. Perinteisessä sterilisaatiossa on se hyöty,että kun tehdään tähystyksenä niin lääkäri pystyy katsomaan muutenkin vatsaa sisältäpäin eli onko esim kystia tai muuta epämääräistä. Kummatkin toimenpiteet on nopeita ja saman 3 päivän sairasloman niistä saa. Tänään on jo tosiaan paljon parempi olo, joten yhden päivän tuska tuo näytti olevan.

      Oi koiranpentu. :) Kyllä meillä ainakin hellittävää riittää kun on kaksi lasta ja kaksi koiraa. Niin ja kanat + kukko.:D

      Poista