torstai 5. helmikuuta 2015

Nukkumatin paras ystävä




Olen aina ollut erittäin huono valvomaan iltaisin ja kömmin sänkyyn monesti niin aikaisin,että kaverit suorastaan nauravat asiasta.  Kyllä myönnän meneväni usean kerran viikossa jopa kahdeksalta nukkumaan. Tämä on jatkunut lukioisästä asti. Silloin menin jopa seitsemän aikoihin nukkumaan ja heräsin seuraavana aamuna 6.30 kouluun lähtöä varten.  Olen siis huono iltakukkuja mutta en ole kovin pirteä aamuisinkaan,ainakaan tällä hetkellä kun lapset "tornadoivat" meidän yöunet heräämällä USEIN.  Jos yhden toiveen saisi esittää niin haluaisin yöt läpeensä nukkuvat lapset.:D  Herään kyllä viikonloppuisinkin 7-8 aikoihin suht pirteänä päivän touhuihin ja tykkään treenata aamuisin joten kaiketi olen enemmän aamuihminen.  Sitten päästäänkin itse aiheeseen eli omaan aikaani. Koska menen nukkumaan lasten kanssa samaan aikaan ja nousun aamulla lasten kanssa samaan aikaan niin oma aika on täysi 0. Surullista mutta totta ja jopa ihan oma valintani. Luovun mieluummin omasta ajastani kuin unen määrästä jota muutenkaan ei saa tarpeeksi. Ei ole siis mitään järkeä valvoa katsomalla telkkarista ohjelmia jotka ei edes kiinnosta ja herätä aamulla vielä väsyneempänä. 

Aamulla puhuttiin tästä aiheesa mieheni kanssa kun hänen mukaansa lapset pitäisi pistää myöhemmin nukkumaan. Esitin miehelle vastakysymyksen,että kuka heidän kanssa sitten valvoo. Ei ole paha asia valvoa 20.30-21 mutta minunlaiselleni nukkumattia rakastavalle se on kamalaa. Hän saa siis valvoa! Asiasta puhuessamme tajusin,ettei minulla tosiaan ole mitään omaa aikaa iltaisin/päivisin/aamuisin. Käyn kyllä juoksemassa ja se pitäisi ajatella omaksi ajaksi mutta haluaisin kotonakin pystyä tekemään asioita ilman miestä ja lapsia. Ostin mm. neljä kirjaa joulukuussa joista olen ehtint lukea yhdestä kirjasta alle 10 sivua. Olen iltaisin niin poikki, etten kykene lukemaan saati keskittymään oikein mihinkään.  Odotan vain sitä hetkeä kun saa käpertyä sänkyyn peiton alle.:)



Lisää buustia iltaan pitäisi hankkia,mutta mistä? Suurin osa taitaa kärsiä enemmänkin siitä,miten rauhoittua iltaisin mutta minä haluaisin lisää energiaa iltaan. Olen koittanut juoda kahviakin myöhemmin iltapäivällä,mutta ei siitä piristy vaan unesta tulee katkonaista. Urheileminen illalla on kanssa kokeiltu ja sekin toimii mulla nukkumattina. Joskus kauan sitten kun jaksoin paremmin seurata tv-sarjoja lempparini oli Greyn anatomia joka silloinkin tuli klo 21.00 kuten nykyäänkin niin nukahdin aina jumpan jälkeen sängylle ensimmäisellä mainoskatkolla.  Pitäisikö vaan uskoa jo,että nukkumatti is my best friend ja turha sitä on muuttaa? :D

Ootteko yökukkujia vai nukkumatin ystäviä? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti