torstai 20. maaliskuuta 2014

Juokseminen

Päätin eilen juosta kaverin luota kotiin. Olin ottanut lenkkivaatteet mukaan ja vielä monen kahvikupillisen jälkeenkin halusin juosta kotiin.  Musiikkia korville ja menoksi. Hyvin taittui 4 kilometriä näin aloittelijalta joka ei ole juossut kuin juoksumatolla lämmittelynä.  Olin ihan fiiliksissä kotiin päästyäni koska uudet lenkkitossuni saivat minut melkein liitämään.  Askel nousi kepeästi ja jaksoin jopa hölkkäillä suht ripeään tahtiin. Jotain hyötyä on siis aerobicista tunneista ollut.  Nyt uskallan seuraavaksi lähteä kokeilemaan kuuden kilsan lenkkiä.:)

On kivaa huomata ihan uusia juttuja itsestään ja se, että uskaltaa lähteä kokeilemaan itselleen uutta lajia. Vaikeaksi vain käy se, että miten aika riittää kaikkeen kun on  niin paljon eri asioita haluaisi tehdä.  Mieluummin kuitenkin olen kokeilunhaluinen kuin, että jäisin vain tekemään yhtä ja samaa.
Tosin asiat jotka ennen ovat tuntuneet tylsiltä kuten salilla käynti, onkin nykyään ihan hauskaa. On mahtavaa huomata kuinka nopeasti kehittyy ja jaksaakin tehdä isoimmilla painoilla eikä jämähdä niihin tuttuihin painoihin ja siihen tuttuun 3*15 sarjaan. Itse olen syyllistynyt tähän niin monen vuoden ajan, että oikein hävettää. Olen muunmuuassa käynyt useamman vuoden ajan erilaisissa jumpissa ja aina tehnyt kolmen kilon painoilla.  Nyt kun aloitin vuoden alusta taas ryhmäliikunnassa käynnin niin tein kerran kolmosilla ja siirryin nelosen painoihin. Huomattuani, että jaksan niilläkin ihan hyvin niin joihinkin liikkeisiin voisi jopa ottaa viitoset.:)








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti