torstai 22. toukokuuta 2014

Herkutteluko kannattanut?

Kyllä vaan, nimittäin paino on laskusuunnassa. Oikeasti olen jumittanut maaliskuusta lähtien  lähes samoissa kilomäärissä. Välillä käynyt alempana mutta nopeasti pompannut takaisin. Nyt näyttää siltä, että oikeasti olisi laskussa koska on monena päivänä kivunnut pikku hiljaa alemmas. Kilon vielä kun saa pois niin olen alle sen minulle maagisen rajapyykin. Sitten olisikin enää sen jälkeen viimeiset viisi kiloa karistettavana.  Tuntuu niin hyvältä .:) Nyt moni varmaan saa hyvät naurut, että jaksan iloita muutamasta sadasta grammasta mutta minulle se on iso asia. Ja päästyäni alle tuon maagisen 70 kilon rajan pääsen vihdoinkin normaalin painolukeman sisälle enkä enää kuule pääni sisällä, että olen lievästi ylipainoinen.



Tauko liikunnasta ja dieetin mukaan syömisestä on tehnyt hyvää. Olen pystynyt syömään kaikkea ilman omantunnontuskia ja nyt varsinkin tuli hyvä mieli kun näki, ettei tämä tauko ole pilannut kaikkea vaan päinvastoin paino on laskenut. Ja ei, en ole pihdannut kaloreita vaan syönyt hyvinkin paljon.  En ole myöskään niin stressaantunut koko ajan koska olen pystynyt elämään normaalisti ilman jatkuvaa miettimistä milloin pitää syödä seuraavaksi.  Vaikka minun ei ole pakko noudattaa mitään dieettiä niin aina kun sellaisen aloitan niin haluaisin tehdä sen kunnolla ja sitoutua siihen. Nyt tuntui siltä, että tämä bikini fitness dieetti ei toimi tässä tilanteessa. Syön osan ruuista dieetin mukaisesti mutta ottanut reippaasti enemmän hiilihydraatteja mukaan.  Ne pöhöttävät mutta vatsa kiittää ja kuittaa muuten hiilarit.



En myöskään ihan niin hirveästi stressaa sitä enää, etten ole pystynyt käymään salilla tai jumpassa tarpeeksi paljon. Olen käytännössä jättänyt ne kokonaan pois.  Liikunnasta ehti jo näin lyhyessä ajassa tulla pakkomielle jonka katkaisin, ettei käy liian hankalaksi.  Liika on aina liikaa vaikka olisi kyse ihan terveellisestäkin asiasta. Aloin oikeasti saamaan vieroitusoireita ellen joka päivä tehnyt jotain urheilullista. Tuntui, että pää hajoaa heti jos en pääse kunnolla treenaamaan hiki hatussa. Nyt voin ottaa lunkimmin, ei ole hoppu minnekään ja ehdin ehkä olemaan perheenkin parissa enemmän. Tällä viikolla tosin joka ilta on ollut menoa joten vähän on nähty nytkin mieheni kanssa.  Yritän pikku hiljaa aloittaa käymään Elixiassa uudelleen rauhallisemmalla tahdilla vaikka vain pari kertaa viikossa salilla ja muuten käydä juoksulenkeillä. Nämä kesäiset ilmat eivät houkuttele nimittäin yhtään salille.

Olo on kaikin puolin nyt parempi vaikka kroppa näyttää löysältä eikä muutoksia näy muuta kuin siinä vaa'an lukemassa.  Ylimääräinen stressin aihe on kuitenkin selätetty ja voin ottaa rennommin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti