tiistai 14. lokakuuta 2014

Tukholma vs Tallinna maraton 2015

Mä olin jo aika asennoituneena varaamassa matkaa ensi vuoden Tukholman maratoniin mulle ja miehelleni mutta hupsistakeikkaa kun luku värähti näytölle, että mitä lysti maksaisi kahdelta hengeltä. Huikeat 790€!! Hintaan toki sisältyy laivamatka Hki-Tukholma- Hki, buffet sekä mennessä että tullessa, kuljetus satamasta stadionille ja liput maratoniin. Olin silti aika kauhistunut tosta hinnasta vaikka ei se varmaan monelle olisi paha.  Sori vaan Tukholma mutta mä valitsisin tolla n 800 eurolla mieluummin etelänmatkan .:D

Tällä kertaa ei kuitenkaan voittanut etelänmatkan vaan Tallinna. Toki sekin on etelässä jos Suomesta käsin asiaa katsoo. Tallinnaan pääsee suht edullisesti ja katsoin, että laivamatka ees taas + hotelliyö kahdelta hengeltä maksaa alle 200€.  Tallinnan hotellimatkaan ei tietty sisälly muuta kuin aamiainen mutta mitä olen kuullut niin Tallinnassa syö halvalla. Jäinkin ihmettelemään mikä siinä Tukholman matkassa sitten niin paljon voi maksaa? Tuohon olisi vielä lisättävä joko auto- tai bussimatkat Turusta Helsinkiin. Helsinkiin jos menee autolla niin maksaa se kolmen päivän parkkikin huikean summan. 

Tallinnan maratonin ilmoittautuminen maksoi 25€ per nuppi kun taas Tukholmaan 108€. Suolainen hinta yhdestä maratonista. Miettikäämme kuka hullu haluaa maksaa yli 100€ siitä, että pääsee juoksemaan jalkansa rakoille.?😃

Tallinnan reissusta pääsee kotiinkin nopeammin. Selviää parin päivän reissulla. Tukholman reissussa kuluu aina se kolme päivää. Miettisin jopa lentolippujen hankintaa mutta nekin yli 300€ per nuppi.  Mä olisin kyllä maksamaankin jostain kivasta jutusta mutta en yhdestä maraton reissusta. Ei se niin kivaa ole.😃 Tai voisi ollakin jos se maraton juostaisiin vaikka Hawaijilla.😃 



Mä en tiedä miksi mua kiehtoo päästä juoksemaan maraton. Kai se on omien rajojen rikkomista ja itsensä haastamista.  Vai onko mulle nyt vasta iskemässä kolmenkympin kriisi?😜 Ajatus siitä, että mä jaksaisin juosta maratonin nostattaa mulle kylmet väreet. Samanaikaisesti jännittää jaksaako ja pelkää, että pystynkö mä siihen henkisesti. Mitä olen kuullut niin maratonin on sanottu olevan päänsisäinen juttu.  Siihen pitää vain asennoitua oikein niin jaksaa. Nyt mä opettelen myasics juoksuohjelman kanssa itseni maraton kuntoon.:)  Vauhdisammakossa jatkan treenejä kaksi tai kolme kertaa viikossa koska siellä tehdään niin hyviä tekniikka ja intervalliharjoituksia. Sellaisia kun ei itse kotona tule tehtyä. Ehkä joskus mutta ei vielä.

Juoksusta olen kyllä tykännyt älyttömästi harrastuksena. Juoksu tuntuu nykyään kivalta. Saan sillä jopa nollattua päätä kun vaan tarpeeksi kovaa vauhtia vetää. Lyhyet ja kovat lenkit tuntuu jo sujuvan mutta vaikeampaa vetää hitaita palauttavia lenkkejä. Myasicsin antamassa juoksuohjelmassa on alkuun paljon hitaita lenkkejä enkä mä pysty niin hitaasti edes hölkkäämällä menemään. No ei kai siitä haittaa ole jos kovemmin pystyn menemään kunhan teen annetut lenkit. Eihän??

Mä oon ylpeä mun tavoitteestani juosta maraton ensi vuonna. Sen jälkeen keksitään uusi tavoite.:)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti