tiistai 23. syyskuuta 2014

Juoksukoulun ensimmäiset treenit.Mikä fiilis jäi?

Eilen oli Vauhtisammakon juoksukoulun ensimmäinen treeni kerta. Itseäni jännitti ihan älyttömästi. Varsinkin se,että hulluna menin vielä vaihtamaan sitä ryhmää enemmän treenaaville suunnattuun. APUA! Mihin mä olin pääni taas pistänyt?




Vauhtisammakolla kokoonnuttiin ja siitä heti juosten kohti Kupittaan puistoa. Mä olin ihan puhki jo siitä vauhdista millä sinne puistoon juostiin.:D Hyvä kunto ja silleen.  Perille kun päästiin Kupittaan puistoon niin jaettiin porukka kahtia, toisessa aloittelijat ja toisessa konkarit.  Itse liityin mielihyvin aloittelijoihin. Sitten katsottiin kaikkien tekniikkaa läpi siinä pikku porukassa. Odottelun aikana juostiin pikku lenkkiä ympäri ettei kukaan jäädy.Oli meinaan ihan virkistävä keli juosta. Harmitti kun en ollut ottanut pipoa ja lapasia mukaan.


Tämä alku olikin sitten sitä lämmittelyä koska tämän jälkeen vasta alkoi itse kidutus. Intervalleja.  Mä en edes muista enää, että mistä minuuttimäärästä lähdettiin juoksemaan mutta sanotaan nyt, että 4,5 minuuttia joka juostiin kovaa. Olin jonon hännillä kuten kaikissa intervalleissa. Ei sen alkupään vauhdissa pysynyt millään vaikka pinkoi niin kovaa kun kintuillani pääsi.  Seuraavaksi juostiin heti perään 4 minuuttia sitten 3,5 min jne. Viimeinen minuutti juostiin niin kovaa kun kukin pääsi. Vauhti oli  noissa juoksuissa kärkipäällä sellasta 4min/km.  Kammottavaa.:D 



Treenien jälkeen tiesi kyllä juosseensa. Jalat ihan puhki mutta tärkeintä, että mieli ja motivaatio oli huipussaan. Mä olin haastanut itseni ja jaksoin koko treenin vetää. Mielessä kävin monta kertaa jättää yksi intervalli välistä mutta en tehnyt sitä. 


Huomista treeniä odotellessa. Luvassa intervalleja.Lisää.:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti