lauantai 6. joulukuuta 2014

Faktat esiin



Tässä pikku pläjäys faktoja kenestä muustakaan kuin minusta. :) Itse tykkään lukea bloggareitten postauksia joissa he kertovat sellaista tietoa itsestään jota muuten ei blogissa tulisi esille.

1. Olen pienestä asti ollut tosi ujo. Vuosien varrella ujous on ehkä pikku hiljaa muuttunut hieman erilaisemmaksi.  Uskallan kyllä jutella ventovieraiden kanssa ja mun on helppo tutustua uusiin ihmisiin. Vanhemmiten minusta on tullut itsevarmempi joten pahin ujous on varmasti hävinnyt ja minusta tietynlainen ujous on ihan sallittua ja söpöä.

2. Mulla on aina ollut pitkät hiukset paitsi ne kolme kertaa kun olen laittanut permanenttiin j hiukset on mennyt ihan kamalaksi jolloin on pitänyt leikata lyhyet hiukset. Ilmeisesti hiuslaatuni on sellainen, ettei permanentti ota tarttuakseen kunnolla joten joka kaksi kolmesta permanentti reissuista on pitänyt uusia viikon päästä. Toisinsanoen mulle on laitettu permis viis kertaa kun ei ekoilla kerroilla ole tullut kiharaa. :/ Nyt olen sen verran viisastunut, että ostan seuraavalla kerralla kiharainen jos haluan kiharat hiukset. Ei enää permistä!!

Kaverin häissä vuonna 2010 lyhyitten hiusten kanssa.


3. Olen aina ollut erittäin eläinrakas. Kotona asuessa meillä oli kissat Musu ja Nasse. Sitten tuli koira Sandy ja siitä se zoolandia alkoi. Salakuljetan kotiin valkoisen pupun Dianan jolle piti tietty hommata kaverikin. Sitten sain hamsterin Eetun. Veljeni sai samaanaikaan undulaatin Roopen. Roopelle hankittiin kaveri Iines ja hetken päästä heillä oli siellä Tupu,Hupu ja Lupu kun saivat tipuja.  Eetun kuoltua halusin marsun Julle nimeltään. Mun kaikki marsut oli aina Julleja ja hamsterit Eetuja. Jossain vaiheessa mulla oli kyllä tyttöhamsteri Amandakin. Veljellä taas oli venäjänkääpiöhamstereita pari kappaletta ja muista niiden karanneen. Ne löytyivät vanhempien asunnosta joskus viikkojen päästä. Sitten sain kerran serkkujen vanhan marsun joka kyllä eli meilläkin tosi pitkään.

Aikuisiällä mulla on ollut marsut Fabio ja Bambiino sekä sekarotuinen koira nimeltä Lilo. Nyt meillä on koirat Peppi ja Claudia sekä 6 kanaa ja kukko Jaakko.  Lisää eläimiä ei ihan heti ole tulossa, katsotaan sitten keväämmällä. :)

Claudia ja Peppi

4. Lempijouluruokani on äidin tekemä bataattilaatikko. Taivaallisen hyvää. Ollessani joulun 2005 AU pairina Floridassa maistoin tuota ihanuutta ensimmäisen kerran.  Jenkeissä laittavat laatikon joukkoon vaahtokarkkeja saadakseen siitä vieläkin makeampaa mutta äitini on laittanut tavallista perunaa, ettei ei olisi niin makeaa.

5.  Haluaisin joskus oppia laulamaan. Se mikä estää menemästä laulutunneille on a) ei ole varaa b) en uskalla. Laulunopettaja tuskin nauraa ihmistä pihalle mutta ei kai se ennennäkemätöntä ole.

6. Nolostun jos joku kehuu. Viimeksi töissä potilaana ollut vanha rouva kehui tosi kauniiksi johon toki vastasin kiitos, mutta tunsin kuinka punastuin.   Kehuista ja iskuyrityksistä töissä voisi kirjoittaa kokonaan oman postauksen koska niin hulvattomia tapauksia on vuosien varrella ollut.

7. Seuraan televisiosta tällä hetkellä seuraavia sarjoja jotka on joka viikko pakko nähdä: Tervetuloa Ruotsiin, tanskalainen maajussi, valtiatar ja nycin täydelliset naiset.  Täydelliset naiset ja tervetuloa Ruotsiin on sellasta draamaa ja hömppää, että ohjelman ajaksi voi huoletta pistää aivot narikkaan. :D Tanskalainen maajussi taas elää jotenkin niin leppoista elämää ja tykkään heidän omavaraisesta elämäntyylistä.  Valtiatarta olen katsonut alusta asti ja jäänyt joukkoon. En tiedä mikä sarjassa kiehtoo mutta joka jakson olen katsonut.



8. En tykkää sanaselityspeleistä kuten alias. Olen niissä ihan älyttömän huono.

9. Olen käynyt ruotsinkielisen rippikoulun.  Saaristossa ei ollut vaihtoehtona suomenkielistä tai oltaisiin voitu mennä Paraisille mutta me neljä Nauvon tyttöä mentiin ruotsinkieliseen ja vietettiin viikko saaressa. Saaressahan me kaikki asuttiin muutenkin mutta rippileiri oli venematkan päässä pikkuisessa saaressa Nauvon pääsaaren lähellä. Kokemus se sekin oli ja selvittiin hengissä ja päästiin ripille.  Muunmuuassa yksi ruotsinkielisistä tytöistä uhkasi hypätä ikkunasta kun hänen poikaystävänsä oli jutellut meille suomenkielisille tytöille. :D

10. Ensimmäinen kesätyöpaikkani oli perunannostoa. Tykkäsin siitä hommasta niin paljon, että yhden kesäloman aikuisiällä olin perunapellolla hommissa.  Mikäs sen hienompaa kun nousta aamulla aikaisin töihin auringon paistaessa ja saat rusketuksen hyvinkin nopeasti. Joskus näytti työpäivän jälkeen myös maaravulta.:D Sadepäivinä homma ei ollut kovin kivaa mutta sen kesti kun tiesi, että seuraavana päivänä aurinko taas paistoi.

11. Vietin kolmekymppiset ja häämme selvinpäin. Syy miksi jouduin olemaan selvinpäin kävi ilmi jokunen viikko ennen häitä kun tein positiivinen raskaustestin.  Bileet oli hyvinkin kuivat mun osalta mutta hauskaa oli ja ennenkaikkea ikimuistoiset. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti