maanantai 1. joulukuuta 2014

Lihaskuntoa ja lihashuoltoa

Heräsin eilen aamulla 7.38 tajuten,että mun pitäisi olla Kaarinassa (25 minuutin matkan päässä) ottamassa pomo kyytiin.:D Nopeasti ajateltuna olin kusessa. Kello oli soimassa mutta en ollut katsonut tarkemmin, että se herätys oli vain arkipäiville laitettu. Onneksi pakkaan aina kamat valmiiksi joten ei muuta kuin vaatteet päälle ja menoksi. Pomo otti asian rauhallisesti ja sanoi ilmoittavansa töihin,että tullaan myöhässä. Noloa! Tämä oli vielä ensimmäinen vuoro pomon kanssa.Hyvä alku. :D  Ei myöhästytty töistä lopulta kuin 5-10 minuuttia mutta mun sydän lopetti tykyttelyn vasta illalla. Yleensä meillä joko kuopus tai koirat herättää aamuyöstä mutta nyt nekin nukkuivat kaikki pitkään. Tänä aamuna mä heräsin jo ennen kuutta kun kello oli 6.20 soimassa.:D 

Käytiin pomon kanssa sekä eilen, että tänään salilla. Taas kivaa vaihtelua käydä salilla kaverin kanssa vaikka viime kerralla viihdyin hyvin ihan yksiksenikin.  Kävin kokeilemassa mulle täysin vierasta laitetta. Katsoin jo viimeksi, että onpa omituisen näköinen laite. Vähän niin kuin soutulaite olisi käännetty kohti kattoa.  Nopeasti googlen avustuksella löysin laitteen ja kulkee hiihtolaite otsikon alla.  Kädet sai kunnolla treeniä kun vastusta laittoi tarpeeksi. Vastus oli samanlainen kuin useimmissa soutulaitteissa. 


Tykkään tosi paljon hiihtämisestä joten tuo onkin hyvä laite treenaamiseen talvea varten. Heti kun maa jää kunnolla lumen alle niin mä kaivan sukset ja painun ladulle. Toivottavasti tulisi pian PALJON lunta ja, että lumi pysyisi pidempään kuin parin päivän ajan.

Töitten jälkeen pääsin hierojalle rentouttamaan jalat. Aina yhtä ihanaa ja nautinnollista. Muutaman kerran on tuntunut jopa hassulta mennä hierojalle kun hieronta ei olekaan sattunut yhtään. :D Olen tainnut aiemminkin mainita,että mä olen käynyt hierojalla vain ja ainoastaan silloin kun paikat on todella jumissa ja on ollut pakko mennä. Nyt olen käynyt säännöllisesti parin kuukauden ajan. Alkuun kerran viikossa ja nyt oli kuukauden tauko. Seuraava aika on vasta joulukuun alussa. Pyrin varaamaan aina uuden ajan koska se silloin on vähän niin kuin pakko käydä säännöllisesti. Jos pitäisi muistin varaan jättää ajan varaaminen niin ei tulisi näin säännöllisesti käytyä. Haluan pitää huolta lihaksistani ja haluan treenata joten kropasta on myös pidettävä huolta. Ei se ilman huoltamista kovin pitkään jaksa mennä tai vaatii ainakin korjausta jossakin vaiheessa. 

Hauskaa joulukuun alkua kaikille. Tästä se joulun odotus alkaa todenteolla koska joulufiilistelyä ei pääse karkuun enää missään. Kaikissa kaupoissa soi joululaulut ja joulukoristelut on jo tehty. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti