keskiviikko 20. elokuuta 2014

Dieetti kuulumisia

Anteeksi hetkellinen blogi hiljaisuus. Olen ollut viime viikonlopusta asti todella väsynyt ja mieli maassa.Pelkäsin jo tulevani sunnuntaina kipeäksi kun nukuin ensiksi parin tunnin päikkärit ja sitten kömpisin taas jo seitsemältä illalla nukkumaan. Työpäivät menee täysin haukotellessa. Olen töitten jälkeen ollut ihan loppu rikki poikki ja mennyt kahdeksan aikoihin nukkumaan. Toki edelleen joudun herämään parikin kertaa yössä katsomaan kuopusta mutta ei sen nyt pitäisi mitenkään vaikuttaa kun tätä nyt on jatkunut  9kk. Yöt on nyt mennyt paremmin kuin pitkään aikaan. Ollaan siis hyvinkin iloisia siitä, että joudutaan herämään öisin enää kaksi kertaa. 

Mutta tämä jatkuva haukottelu ja väsymys. Se ahdistaa ihan suunnattomasti. Sitten kun ottaa päähän kaikki niin ei jaksa miettiä syömisiään ja kun ei syö kunnolla niin ei jaksa liikkua. Oravanpyörä on valmis. Tässä sitä taas mennään ja kyydistä on niin vaikeaa hypätä pois ilman ulkopuolisen apua vaikka kuinka itse tahtoisi hypätä. Ehkä eniten pitkään aikaan kaipaisin oikeasti sellaista ystävää joka pakottaa lähtemään lenkille. Mikään ei ole helpompaa kuin perua lenkki jonne olisi menossa yksin. Mä tunnen itseni ja tiedän, että parin lenkin tai salikäynnin jälkeen olisi taas innostus päällä, mutta miksi se lähteminen on niin vaikeaa.



Viime viikko meni dieetin osalta mönkään torstaista sunnuntaihin ja on jatkunut tällä viikollakin. Niin kuin edelle kerroin niin motivaatio on ollut hukassa. Mä olen täällä blogissakin useasti kertonut miten mulla jää herkuttelu päälle kun sille tielle lähden. Ihanaa on kuitenkin aina huomata se, kuinka helppoa loppujen lopuksi on myöskin luopua herkuista kun vaan ensiksi on sen muutaman päivän ilman. Kuulostan ihan addiktoituneelta. 

Paino on pysynyt alle 70 kilossa ja siitä olen todella iloinen.  Ehkä mä jonain vuonna pääsen siihen mun tavoitepainoon. Sitähän kyllä sanotaan, että hitaasti hyvää tulee joten mä toivon, että tällä pudotustahdilla nämä kilot myös pysyvät lopullisesti poissa. Mä en näe mitään järkeä siinä, että olisin pussikeittodieetillä ja saisin nopeasti pois 10 kiloa ja sitten ne tulisi hetkessä takaisin kun jatkaisin normaalilla ruokavaliolla.  Ja lisäyksenä vielä, että kyllä ainakin mun normaaliin ruokavalioon kuuluu herkutkin aina välillä enkä puputa silloin joka ruualla salaattia.

Viime viikolla kävin kerran koirien kanssa yli puolen tunnin lenkillä ja sitten oltiin työporukalla pelaamassa farmersgolfia. Jäi liikuntakerrat siis kahteen. :(  Tällä viikolla jos tsemppais. Eilen kävin ystävän kanssa yli 7 kilsan kävelyllä ja sain jo vähän paremman mielen. Onni on ystävä joka jaksaa kuunnella mun valitusta. Lupaan,että seuraava postaus tulee olemaan positiivisempi pläjäys.


 


1 kommentti:

  1. Kiva kun jätit puumerkin käynnistä. :) Ei se laihduttaminen vaan helppoa ole, mutta pikku hiljaa kun etenee niin toivottavasti tuloksia joskus tulee.

    VastaaPoista