sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Juoksua ja salilla rehkimistä

Maanantaina kävin koiran kanssa meidän perus lenkin joka on himpun alle kymmenen kilsaa.
Huomaan joka kerta juoksevani sen nopeammin ja paremmalla fiiliksellä. Koira juoksee hyvin ja vetää niin kuin kuuluukin.

Tiistaina käytiin ystäväni Lauran kanssa SatsElixiassa vetämässä kunnonsalitreeni. Mulla on ollut taas aikamoinen välikausi salilla käymisestä kun taas Laura käy säännöllisesti kolme kertaa viikossa.  Mä halusin,että Laura katsoo mun tekniikoita joten tehtiin kyykkyjä smith-laitteessa, jalkaprässiä,maastavetoja, dippejä ja leuanvetoja. Mä olin niin innoissani kun jaksoin vetää 6 leukaa.:D

Keskiviikkona treffattiin taas salilla Lauran kanssa. Tänään vuorossa oli rinta,selkä ja kädet.
Tehtiin mysö vatsoja sekä yksin, että yhdessä. Kyllä seura vaan saa salilla tekemään ihmeitä.

Torstaina halusin lähteä pitkälle lenkille joten koiran kanssa lähdettiin juoksemaan. Valitsin Sports Trackerista mieheni ja hänen kaverinsa yhdessä juokseman lenkin takaa-ajo-ohjelmalla. He olivat juosseet 18,5 km aikaan 1h 47min. Mun piti siis päihittää mukamas toi aika. Mä ajattelin heti alusta asti,että mennään just sillä vauhdilla mikä tuntuu hyvältä. Jos tuntuu,ettei jaksa juosta niin himmaan tahtia. Olin ensimmäisen kilometrin jälkeen jo heitä edellä. Etumatka säilyi pitkään. Mulla oli mukana glukoosipastilleja joita imeskelin  matkan aikana. Harmitti kun olin syönyt kaikki energiageelit jo edellisellä viikolla enkä ollut muistanut ostaa lisää.  Juoksu kulki älyttömän hyvin. Koira veti taas loisteliaasti.  Mikä parasta niin lenkin loputtua katsoin aikaani ja se oli 1h 45 min.Hahaa,mä olin juossut 18,5km  nopeammin kuin mieheni kaverinsa kanssa. He kuitenkin lenkkeilivät silloin säännöllisesti kun kummatkin treenasivat maratoniin. Mä olin todella ylpeä itsestäni ja soitinkin miehelle brassaus puhelun.:D  Täytyy vielä kehua koiraakin,että tosta vaan jaksoi vetää mua perässä noinkin pitkän lenkin. Mieheni juoksi sen kanssa keväällä mutta silloin koira aina hyytyi kesken matkan ja lopulta se joutui jäämään kotiin ku mies ei jaksanut kiskoa sitä perässä. Nyt Claudia on skarpannut ja juoksee tosi innoissaan.





Perjantainakin käytiin Lauran kanssa salilla. Mun jalat tosin oli ihan loppu torstain lenkistä mutta treenasin salilla sitten yläkroppaa. Vatsalihakset sai myös aimo annoksen treeniä. Treenasin vatsoja myös kotona lasten avustamana illalla kun tytär halusi jumpata. :D Niin siinä sitten kuitenkin kävi,että äiti jumppaa ja lapset roikkuu jaloissa. Oli kyllä huippu hauskaa! 





Sitten oli aika kokeilla toisinpäin. Tyttö halusi vain,että pidän jaloista kiinni ilman,että hänen tarvitsee mitään.:D


Lauantai meni täysin levossa. Täytyy myöntää, että ei ollut helppoa vaan olla koska olisin halunnut juoksemaan. Kropan toki on pakko antaa levätä joten pakotin itseni pysymään kotona tekemättä mitään. Moni varmasti nauttisi levosta ja mä kärsin.:D

Sunnuntaina käytiin koko perheen voimin lyhyellä kävelyllä. Äitini osti meille tuplarattaat jotta olisi helpompi käydä tämän porukan kanssa kävelemässä ja niitä käytiin nyt sitten testaamassa.  Mies työnteli niitä ja mä roikuin koirien flexien perässä. Claudia oli sitä mieltä,että lenkki oli aivan liian lyhyt ja hidastempoinen ja rimpuili flexin naru suussa kotiin. :D Kävin sitten vähän tekemässä spurtteja sen kanssa jotta sai pahimmat energiat purettua. Mulla taas jalat oli ihan vetelät ja juoksu ei kulkenut yhtään. :/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti