lauantai 15. marraskuuta 2014

Tyttö "karkkikaupassa"

Mä himoitsin päivällä kaikkea hyvää. Hermo oli kireällä kahden energisen muksun takia ja mua väsytti. Olisi tehnyt mieli lähteä kauppaan ostamaan cocis zeroa ja suklaata. Näin mä olisin ainakin ennen tehnyt, mutta tänään lähdettiin koko poppoon kanssa Punnitse ja Säästä kauppaan. Halusin edes kuvitella ostavani terveellisempiä herkkuja. :)



Voitteko uskoa,että kävin kyseisessä kaupassa ensimmäistä kertaa? Voi,että mitä kaikkea olisin halunnut ostaa sieltä mukaani. Pähkinöitä vaikka kuinka paljon puhumattakaan kuivatuista hedelmistä ja marjoista.  Keräsin pussukoihin pähkinöitä jos jonkinnäköisiä ja lopulta kerättiin vielä yhteen pussukkaan suklaalla päällystettyjä pähkinöitä,mansikoita ja vadelmia. Namskis!

Ihan joka päiväistä eikä joka viikkoista tapaa tule pähkinöiden syömisestä mutta jos vaikka kerran kuukaudessa kävisi ostamassa kunnon satsin ja herkuttelisi silloin tällöin. Tykkään ihan perus pähkinöistä ilman suklaata tai muita lisättyjä mausteita.  Lapset on tykänneet kun ostettiin pähkinäpussi ja pähkinänsärkijällä niitä on rikottu niin, että koko keittiö on täynnä pähkinänkuoria.:D 



Siitä tuote paljoudesta menee ihan sekaisin.  Ei oikein tiennyt mitä kaikkea valitsisi. Mä halusin ehdottomasti hasselpähkinöitä ja uuteen kokeiluun lähti mm. macadamiapähkinöitä.  Olisin halunnut ostaa myös kuivattuja hedelmiä mutta lapset olivat jo niin väsyneitä kun mihinkään ei saanut koskea,että totesin miehelle tulevani joku toinen päivä yksinään ostoksille. Huomasin, että siellä oli myynnissä paljonkin kaikkea mitä mä oikeasti tarvitsisin kun on kotoota loppu. En tiedä millaista  heidän gluteeniton jauhoseos mahtaa olla mutta sitä pitää ainakin hakea sekä psylliumjauhetta. Ruususuolaa olen halunnut ostaa mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Punnitse ja Säästä-kaupasta sitä voisi ostaa ihan hyvin ja ostaa lisää jos maistuu hyvälle. En haluaisi kaappeihin enää yhtään turhaa purkkia.  Ruokosokeri on myös loppu joten sitäkin pitäisi käydä ostamassa lisää.

Huomaan koko ajan mieltyväni enemmän terveellisimpiin vaihtoehtoihin leivonnassa ja ruuanlaitossa. Ihan kaikkea en luomuna osta mutta ehkä jonain päivänä sekin tulee tapahtumaan. Voisin kirjoittaa kokonaisen postauksen siitä mitä kaikkea haluaisin kasvattaa itse, mutta suurimman osan kasviksista,yrteistä ja marjoista olisi hienoa saada kerättyä omalta pihalta. :)

Mä meen napsimaan lisää pähkinöitä. Mun lempipähkinä on muuten hasselpähkinä. Niin hyviä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti