sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Personal trainer avuksi





Aloitan pt:n kanssa etävalmennuksen tulevalla viikolla  Olen pitänyt kolme päivää ruokapäiväkirjaa, ottanut alkumitat ja -kuvat. Eilen sain ruokasuunnitelman ja ensi viikon aikana saan saliohjelman. Olen tosi innoissani. Tällä kertaa tämän on vain ihan oikeasti onnistuttava. Ei enää tekosyitä!!

Se miksi päädyin etävalmennukseen enkä ihan live treeneihin pt:n kanssa johtuu siitä, että mä tiedän pystyväni tähän kunnon kannustuksen kanssa. Kunhan joku motivoi mua eteenpäin projektissani niin uskon pääseväni tavoitepainooni. Sinnekään ei pitkä matka ole, mutta kun tykkään herkutella.  Mulla ei ole motivaation puutosta treenejä kohtaan vaan lähinnä toi herkuttelu on syypää miksi ei paino putoa. Paino ei onneksi ole noussut herkutteluista huolimatta koska olen ahkeraan käynyt juoksemassa.  Mä uskon ja luotan mun pt:n taitoihin ja tietoon. Se haluaa mun pääsevän tavoitteeseen. Sehän tuo sille vain lisää hyvää mainosta, että osaa hommansa. :) Mä en tosiaan tartte motivaatiota enää treeneihin mutta toki on pakko myöntää, että salitreenistä varmasti saisi enemmän irti pt:n ollessa mukana.

Sovittiin, että neljä kertaa viikossa on treenit joista kaksi juosten ja kaksi salilla. Olen hyvinkin kiinnostunut ja innostunut, että saan saliohjelman jota pystyn tekemään lenkkeilyiden lomassa. Se kun on tuottanut ongelmaa, että mitä mä salilla tekisin ettei paikat jumiudu jolloin ei juoksukaan kulje. Varmasti on ekojen salitreenien jälkeen paikat taas ihmeissään kun on ollut salitreeneistä taukoa mutta eiköhän ne nopsaan totu. Pitää vaan muistaa lämmitellä ja venytellä kunnolla.:)

Ruokasuunnitelma on just passeli ja on muuten täysin erilainen kuin aiemmat. Huomenna suuntaan heti aamusta kauppaan hakemaan kaappeihin täydennystä. Suurin osa ruokavalion tuotteista jo löytyy mutta oli siellä onneksi ihan uusiakin tuttavuuksia. Muunmuassa viherjauhetta ja mantelimaitoa pitää kokeilla. Aamiaiseksi pitäisi uskaltaa juoda "vihersmoothieta".  Se on sellainen juttu mitä en ole koskaan kokeillut joten ihan mielenkiinnolla odotan miltä se maistuu. :)

Pyysin myös apua ruokailuihin ennen ja jälkeen pitkien juoksulenkkien. Mä olen vielä sen verran aloittelija näissä juoksuhommissa varsinkin pitkien matkojen kanssa,että en oikein osaa syödä oikein jotta energiat riittäisi koko lenkin ajan. Toki lenkin aikana pitää jotain syödä kun puhutaan pitkistä yli 20 kilometrin lenkeistä puhumattakaan maratoneista.  Siihen maratoniin kuitenkin tähtään joten haluan saada nämäkin asiat nyt kuntoon jotta juokseminen pysyy mukavana eikä siitä tulee pakko pullaa sen takia,että ei enää jaksakaan juosta. Syödä täytyy jotta jaksaa juosta mutta oikein.

Tavoitteena on nyt saada kroppa kiinteytymään ja jos painoakin vähän saisi putoamaan niin olisin todella tyytyväinen. Mä haluan päästä terveellisten elämäntapojen makuun. Haluan voida hyvin.Kokonaisvaltaisesti. Mulle on tärkeää pysyä mahdollisimman pitkään terveenä. Haluan välttää kakkostyypin diabetesta. Mulla on siihen kova sukurasite ja pelkään sitä todella paljon,että jonain päivänä se todetaan. Uskon,että ruokavaliolla ja liikunnalla pystyn vaikuttamaan siihen,ettei se ainakaan lähitulevaisuudessa iske minuun.  Haluan jaksaa paremmin arjessa. Jaksan paremmin kun treenaan ja syön järkevästi. Herkuttelun myötä monesti väsähtää helpommin ja kiukkukin tulee nopeammin.  Haluan myös antaa lapsille hyvää esimerkkiä liikunnan tuomasta hyvän olon tunteesta ja liikkua heidän kanssaan. Haluan,että lapseni syövät terveellisesti. Toivon,että monipuolisella ruokavaliolla pystyttäisiin hieman vähentämään jatkuvaa sairastelua.

Mä odotan tästä paljon tuloksia niin kropassa kuin mielessä. Parin viikon päästä alkaa Oman elämän inventaario-juttukin josta toivon olevan hyötyä myös tämän projektin tiimoilta. Aion saada nyt kaikki palaset loksahtamaan paikoilleen.

Hauskaa tulevaa viikkoa kaikille! :)



Susanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti